Tisdagen den 20 September 2011

Hejsan Svejsan!

Idiot-vågen står fortfarande på 121,7. Vill att det ska ta fart nu. Men det är säkert mensen som sätter käppar i hjulet. Jag vill bli smal NU!
Idag åt jag en halv grovbrödmacka med makrill på till frukost. Det var riktigt gott. Till lunch hade jag stuvad blomkål & 2 skivor nyckelhålsmärkt falukorv som jag värmde i skolan.
Hemma åt jag chili con carne med pulvermos till kvällsmat. Dem här olika kombinationerna man lyckas få ihop skulle man aldrig äta i vanliga fall. Men just nu är allt gott, bara det inte är soppa.
Egentligen ska jag bara äta puré. Men bara jag tuggar ordentligt så går det bra.

Kan ju passa på att berätta om min hemresa idag från skolan. Jag pendlar med tåg. Hoppar på tåget som ska till Malmö. När jag kommer till första stationen & dem ropar ut Kungsbacka skrattar jag högt & skakar på huvudet. Falkenberg menar dem ju såklart! När tåget sen stannar in & jag ser att det faktiskt står Kungsbacka på skylten blir jag helt paralyserad... Men va fan.... Då inser jag att "Shit, jag måste ju av, annars hamnar jag ju i Göteborg!" Panik...
Rusar av tåget, ser att tåget mot Malmö går på andra spåret om två minuter. Hur fan kommer jag dit då? Ner för en trappa, gå in i en gång upp för en annan trappa. Pustar ut. Står vid rätt spår. Ringer till min man som står hemma på stationen med våra barn för att hämta upp mig & säger. "Hej Älskling, det blev visst lite tokigt idag. Jätteknasigt till och med... Jag råkar nämligen vara i Kungsbacka..."  Han skrattar & säger att jag inte är rolig utan att jag ska komma fram från mitt gömställe. "Men allvarligt, jag ÄR i Kungsbacka." Jag skulle varit hemma kl 15. Jag kom hem kl 17. Mindre kul. Hungrig som en varg var jag när jag kom hem. Skitdag!

Kommentarer
Postat av: Z

Du är snart smal! Det märks ju redan skillnad och det har inte ens gått en månad. Tänk nästa månad! Och tänk nyårsafton! Och Beach 2012 :-D

2011-09-20 @ 22:14:29
URL: http://mudhoneys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0